To proste, graficzne przedstawienie zasady działania Elektronicznej Wymiany Danych.
Zapraszamy do zapoznania się z niezwykle przystępnym schematem ABC-EDI.
Przesyłanie dokumentów tradycyjną pocztą, faksem czy nawet pocztą elektroniczną kończy się zawsze przepisywaniem danych z dokumentu nadawcy do systemu odbiorcy – taki proces jest uciążliwy i wprowadza wiele trudnych do wykrycia błędów.
W każdym przypadku będziemy mieli do czynienia z przepisywaniem danych z dokumentu papierowego lub elektronicznego przygotowanego przez odbiorcę do systemu informatycznego (ERP) firmy-odbiorcy.
Wprowadzenie EDI (Electronic Data Interchange), czyli wymiany dokumentów drogą elektroniczną, rozwiązuje problemy związane z błędami oraz znacznie skraca czas przetwarzania dokumentów przyczyniając się także do oszczędności na materiałach i energii.
W ten sposób obie firmy posiadają zamówienie - każda w formacie swojego wewnętrznego systemu.
W ten sam sposób można zautomatyzować przesyłanie innych dokumentów i danych, wymienianych między firmami.
Wyeliminowanie konieczności przepisywania dokumentów przez człowieka sprawia, że wymiana danych jest szybka i bezbłędna.
Jak wdrożyć EDI? By dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z EDITEL Polska S.A.