Bez EDI

Przesyłanie dokumentów tradycyjną pocztą, faksem czy nawet pocztą elektroniczną kończy się zawsze przepisywaniem danych z dokumentu nadawcy do systemu odbiorcy – taki proces jest uciążliwy i wprowadza wiele trudnych do wykrycia błędów.

 

schemat bez EDI

 

  1. Kupujący  tworzy zamówienie (lub inny dowolny dokument)
    w swoim systemie informatycznym.
  2. W zależności od przyjętych procedur dokument przed wyjściem może podlegać dodatkowemu przetwarzaniu przez inne osoby i działy w firmie (np. sekretariat).
  3. W zależności od ustalonych procedur zamówienie zostaje wysłane do odbiorcy
    za pomocą poczty, faksu lub e-mail.
  4. Odbiorca przyjmuje zamówienie – bardzo często poprzez osobę, która nie jest docelowym odbiorcą dokumentu (np. sekretariat); tu dokument jest rejestrowany, drukowany lub kopiowany.
  5. W najlepszym przypadku zamówienie (dokument) trafia do właściwej osoby
    w firmie-odbiorcy za pośrednictwem poczty elektronicznej.

 

W każdym przypadku będziemy mieli do czynienia z przepisywaniem danych z dokumentu papierowego lub elektronicznego przygotowanego przez odbiorcę do systemu informatycznego (ERP) firmy-odbiorcy.