Wybór własnego rozwiązania

Firma pragnąca wdrożyć technologię EDI może teoretycznie uczynić to całkowicie na własną rękę, poprzez opracowanie i napisanie odpowiedniego oprogramowania. Decydując się na taki krok, kierownictwo firmy powinno wziąć pod uwagę wiele czynników, które nie zachęcają do tego rodzaju posunięcia. Oto kilka najistotniejszych:

 

  1. Czas potrzebny na projektowanie i programowanie narzędzi wchodzących w skład systemu.
  2. Budżet obejmujący tworzenie oprogramowania i warstwy komunikacyjnej zgodnej ze standardami EDI.
  3. Koszty usuwania nieuniknionych błędów i potencjalnych niezgodności programu z pakietami używanymi przez kooperantów firmy.
  4. Straty w wyniku ujawnienia się nie wykrytych na etapie testów błędów w programie.


Jak widać opracowanie i wdrożenie własnego rozwiązania EDI przez firmę zainteresowaną wkroczeniem w świat Rynku Elektronicznego, jest przedsięwzięciem kosztownym i nie pozbawionym ryzyka. Na szczęście niezbędne pakiety są dostępne na rynku od wielu lat. Za decyzją o użyciu jednego z tych produktów (lub grupy wspomagających się produktów) przemawiają:

 

  1. Niższe w stosunku do własnych rozwiązań, koszty wdrożenia.
  2. Wieloletnia obecność pakietów na rynku, poparta doświadczeniem firm tworzących rozwiązania EDI.
  3. Ryzyko zminimalizowane przez testy sprawności w praktycznych zastosowaniach, którym programy zostały poddane przez wielu użytkowników.
  4. Możliwości przyszłego rozwoju i serwisu, połączonych z dostosowaniem programów do obowiązujących standardów.


Dopasowanie odpowiednich rozwiązań do konkretnych potrzeb firmy musi być przeprowadzone przez fachowców, gdyż istnieje cała gama dziedzin, które obejmują programy obsługujące Elektroniczną Wymianę Danych, poczynając od wprowadzania danych poprzez ich przechowywanie, a kończąc na ich konwersji i obsłudze warstwy komunikacyjnej.

W celu poprawnego funkcjonowania witryny, używamy plików cookies. Aby dowiedzieć się więcej zapoznaj się z naszą Polityką prywatności.